För dig som provat allt mot dina smärtor – prova min stötvågsbehandling här i Linköping

Vi var först med denna behandling i Östergötland!
Läs vad Expressen skriver om Stötvågsbehandling den 6 augusti 2009!
Stötvågsbehandling är en enkel och effektiv behandling mot kroniska muskel- och senbesvär, som många människor i vårt samhälle idag dras med.

Du erbjuds en möjlighet att bli kvitt dina besvär i axel, armbåge, knä och fot. Ta chansen att bli hjälpt av en revolutionerande behandlingsform.

Vi erbjuder behandling mot kroniska seninflammationer, bland annat i axel, armbåge, höft, knä, hälsena och mot hälsporre. Denna behandling är många gånger den sista utvägen för patienter som testat allt och inte blivit bra. Forskningen visar på mycket positiva resultat efter endast 3-6 behandlingar med stötvågsbehandling. Efter att ha använt denna behandlingsform sedan början av 2009 på min mottagning är jag mycket positivt överraskad. Stötvågsbehandling är ett utmärkt komplement till min övriga behandling som kiropraktor. Hur går stötvågsbehandling till? Stötvågsbehandling/Tryckvågsbehandling är en snabb, effektiv, välbeprövad behandlingsmetod. Genom att använda sig av en s.k. applikator, via ett pneumatiskt tryck, genereras stötvågor som transporteras in i smärtområdet.
Det är också viktigt att betona att en tryckvåg är en rent mekanisk våg, inte en elektrisk.
Stötvågsbehandling hos kiropraktor Eklund i Linköping
Stötvågsbehandling är långt ifrån en ny behandlingsform. Sedan drygt 10-talet år används stötvågsbehandling av många toppidrottsklubbar och landslag i Europa och USA. Även våra svenska idrottslandslag har nu börjat använda sig av stötvågsbehandling. Sommaren 2009 användes  t ex denna behandlingsform av damfotbollslandslagets läkare i samband med EM-slutspelet.
Stötvågsbehandling utvecklades i början av 1990-talet för behandling av urinstenar men används idag även för behandling av muskler och muskelfästen. Vid OS i Peking 2008 erbjöd man denna behandlingsform till de aktiva idrottsmännen. Men idag är det lika vanligt att behandla motionärer, toppidrottsmän som icke idrottande människor. Genom applikatorn genereras stötvågor som uppkommer av pneumatiskt tryck. Detta transporteras sedan in i smärtområdet. Stötvågor minskar en av kroppens signalsubstanser och detta ger en smärtlindrande effekt, samtidigt som det stimulerar blodcirkulationen. Till följd av detta ökar ämnesomsättningen i det behandlade området, vilket i sin tur påskyndar kroppens egna läkningsprocesser. Stötvågorna bryter ner ärrvävnad och möjlig kalk i muskelfästen. Undersökningar visar att stötvågsbehandling effektivt tar bort symptomen av mjukdelskalk i t ex en s.k. kalkaxel.
Här nedan finner du några av de diagnoser som framgångsrikt behandlas med stötvågsbehandling.
stötvågsbehandling Linköping, vanliga idrottsskador
Stötvågsbehandling Linköping hos kiropraktor Eklund
Fördelar med behandlingen:
Du slipper att medicinera med exempelvis kortison.
Vad ska jag göra om jag har ont efter behandlingen?
Denna behandling leder till ett inflammationsliknande tillstånd i den behandlade vävnaden och som följd av detta reagerar din kropp med ökad metabolisk aktivitet runt själva behandlingsområdet.
Detta stimulerar och accelererar de viktiga egna läkningsprocesserna.
Vid behov är det tillräckligt med vanliga smärtlindrande icke receptbelagda värktabletter.
Använd inte anti-inflammatoriska mediciner.
Detta hindrar kroppen från att reparera sig själv.
VIKTIGT!
Finns det tillstånd och förhållningsregler som jag bör ta hänsyn till? Ja.
• Kortison-injektioner skall inte ha givits senaste månaden före en behandling.
• Tendenser till blödningar och störningar med blodkoagulering med tillhörande medicinering.
• Akut inflammation i behandlingsområdet.
Välkommen att prova vår effektiva stötvågsbehandling i Linköping!